سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در برابر دیگران او را مورد انتقاد قرار ندهید. اگر حس می کنید همسرتان نیاز به کمی انتقاد سازنده دارد، به هیچ وجه آن را مطرح نکنید مگر خصوصی و با لحنی دوستانه ،مورد انتقاد قرار گرفتن در جمع، سبب پایین آمدن عزت نفس و جریحه دار شدن احساسات می گردد.

یکی از اشتباهات جبران ناپذیر زوج ها بعد از آغاز زندگی مشترک، فراموش کردن ابراز علاقه و گذاشتن وقت برای یکدیگر است. گویا همه چیز فدای روزمرگی ها می شود. غافل از اینکه این مساله باعث دور شدن و دلخوری زن و شوهر از یکدیگر و ایجاد فاصله بین آن دو می گردد.

در حالی که با یک شاخه گل، یک کلمه محبت آمیز و چند دقیقه صحبت صمیمانه می توان مشکلات و دلخوری ها را از سر راه برداشت و زندگی شیرینی را در کنار همسر خود در پیش گرفت. شاید باور نکنید ولی راه های ساده ای برای ابراز علاقه به همسرتان وجود دارد:
- برای او پیام های محبت آمیز بفرستید. به تلفن همراه او پیامی صمیمانه بفرستید. مطمئن باشید که این کار هم شیرین و هم جالب است.

2- یکی از کارهای مشکل او را انجام دهید. یکی از کارهای روزمره که او رغبتی به انجام آن ندارد، مانند چیدن علف های هرز، را انتخاب و برای او انجام دهید و لحظه ای را که او از انجام گرفتن آن توسط شما احساس راحتی می کند، نظاره گر باشید.

3- با هم یک کار سرگرم کننده انجام دهید. یک سرگرمی مانند حل جدول، تکمیل پروژه ای برای بهتر کردن محیط خانه، یا فروش اجناس غیرقابل مصرف منزل که می تواند شما را به هم نزدیک کند را انتخاب و در انجام آن با یکدیگر مشارکت کنید.

4- با هم بازی کنید. با انجام بازی هایی نظیر شطرنج، لحظات خوبی را ایجاد کنید. فقط به یاد داشته باشید که اگر شما را شکست داد، با او درگیر نشده و تنها لبخند بزنید.

5- حس قدردانی خود را ابراز کنید. وقتی همسرتان سخت کار می کند یا برایتان کاری انجام می دهد، بگذارید بداند که شما قدردان زحمات او هستید.

6- خانه را تبدیل به پناهگاهی برای او کنید. خانه را محل امنی برای همسرتان کنید تا بتواند از استرس های زندگی رهایی یابد. تمام تلاش خود را برای ساختن محیطی مطلوب در خانه، بنمایید.

7- به کارهای عجیب و غریب او بخندید. اجازه ندهید کارهای کوچکی که همسرتان انجام می دهد، اعصاب شما را درهم بریزد. اگر درباره آن بیندیشید، ممکن است برخی از آنها شما را بیشتر به همسرتان جذب کند. اگر او این کارها را انجام داده فقط می خواسته که تکراری عمل نکند.

8- برای او دعا کنید. از خداوند بخواهید که در درست انجام دادن همه کارها، او را یاری کند. همچنین گاهی اجازه دهید همسرتان این دعا را بشنود. این کار سبب می شود تا او دریابد که وقتی او قادر به انجام کاری نیست، شما از شخصی توانا برایش درخواست کمک می کنید.

9- قبل از دور انداختن چیزی هماهنگ کنید. اگر همسرتان وسایلی دارد که به نظر شما غیرقابل استفاده است، پیش از آن که مطمئن نشده اید که به آن احتیاجی ندارد، آن را دور نیندازید.

10- قبل از نظافت هماهنگ کنید. پیش از جابه جایی یا مرتب کردن وسایل روی میز کار همسرتان، از او اجازه بگیرید. شاید او وسایلی را طوری قرار داده که دسترسی به آنها برایش راحت تر است و ممکن است در صورت جابه جا کردن آنها، برای او بی نظمی به وجود آید.

11- با هم به پیاده روی یا گردش بروید. بگذارید طبیعت خلق و خوی شما را برای دوست داشتن تنظیم کند. صحبت کنید، گوش دهید.

12- انتظار نداشته باشید آنچه را در ذهنتان می گذرد را بخواند. اگر موضوعی هست که می خواهید همسرتان بداند، به او بگویید، از او انتظار نداشته باشید که از افکار و احتیاجاتتان باخبر باشد.

13- با هم بخندید. دوران بزرگسالی خود را برای لحظاتی فراموش کنید و با هم کارهای بچه گانه و شادی آور انجام دهید. همچنین، اگر کار اشتباهی انجام شد، سعی کنید با شوخی و خنده از آن بگذرید. این کار سبب کاهش استرس در آن شرایط خواهد شد.

14- از جاسوسی کردن بپرهیزید. از مخفیانه زیر نظر گرفتن و بررسی همسرتان دوری کنید. اگر می خواهید چیزی را بدانید، بدون رودربایستی از او سؤال کنید.

15- کارت پستال های عاشقانه به او بدهید. منتظر یک مناسبت خاص نباشید تا به او هدیه ای بدهید. عاشقانه ترین کارتی که می توانید را پیدا کنید و در ماشین او بگذارید. فراموش نکنید که پیام عاشقانه خود را هم در آن بنویسید.

16- خوراکی های مورد علاقه او را تهیه کنید. شکلات یا هر خوراکی دیگری که او دوست دارد را بخرید و در کنار ظرف غذای او با یک جمله زیبا بسته بندی کنید.

17- درباره آینده گفت وگو کنید. آینده خیلی هم از آنچه که به نظر می رسد دور نیست. درباره جاهایی که دوست دارید وقتی 50 سال از ازدواجتان گذشت بروید، با هم حرف بزنید و سعی کنید تا آن رویاها به واقعیت تبدیل شوند.

18- شک و تردیدها را روشن کنید. اگر همسرتان گفتار یا رفتاری مشکوک داشت، زود نتیجه گیری نکنید. به او فرصت دهید تا پیش از آن که شما قضاوت کنید، آن را توضیح دهد.

19- بگذارید او مرد خانه باشد. اگر چه این مسئله هر روز کمتر در نظر گرفته می شود، اما هنوز هم مفید است. اما این بدان معنا نیست که چون فقط همسرتان خانه را اداره می کند و چرخ زندگی را می چرخاند، شما نباید حق انتخاب داشته باشید. این یعنی او رئیس تیم است.

20- بگویید “معذرت می خواهم “. اگر چه شرایطی وجود دارد که ممکن است شما نخواهید بپذیرید که اشتباه می کنید. شاید حرف آزاردهنده ای گفته باشید یا کار بی اهمیتی انجام داده باشید. هیچ گاه برای اظهار تأسف و عذرخواهی از همسرتان غرور نداشته باشید.

21- به قول های خود عمل کنید. اگر به همسرتان قول انجام کاری را داده اید، باید تا پایان آن را دنبال کنید.

22- گذشته ها، گذشته! چنانچه همسرتان با رفتار یا گفتارش باعث آزردگی شما شده است، او را ببخشید. هرگاه اختلافی به وجود آمد، گذشته ها را به رخ او نکشید، به خصوص اگر اظهار پشیمانی کرده بود.

23- صادق باشید. چیزی را از همسرتان مخفی نکنید. روراست و شفاف باشید. این مورد به درستکاری بیشتر شما کمک خواهد کرد.

24- در برابر دوستانش به او افتخار کنید. مردها به طور ذاتی روی بالا بردن خود حساب می کنند. گاهی اوقات به منظور دلگرمی دادن به او بگذارید تعریف های شما را در مورد رفتارها و کردارهای خوبش بشنود.

25- ماشینش را به کارواش ببرید. او را با شستن و تمیز کردن ماشینش غافلگیر کنید. اگر نمی توانید خودتان کار را برعهده بگیرید، آن را به یک متخصص بسپارید.

26- عکس او را در صفحه کامپیوتر قرار دهید. با قرار دادن عکس او بر پس زمینه کامپیوتر خود، اجازه دهید او بداند که هنوز هم مردی خوش تیپ است.

27- با هم عبادت کنید. زوجی که با هم نماز می خوانند، با یکدیگر می مانند. اینها لحظاتی لطیف و خاص هستند که بین هر دو شما به یک میزان تقسیم شده و به یک اندازه اهمیت دارد.

28- غذایتان را زیر نور شمع بخورید. غذای مورد علاقه او را بپزید و شمعها را روشن کنید. زمانی را به تمرکز و توجه به یکدیگر و نگاه کردن در چشمان هم اختصاص دهید.

29- در مقابل دیگران با او مخالفت نکنید. این کار سبب شرمنده شدن او خواهد شد و باعث می شود تا احترام دیگران نسبت به او از بین برود. درنظر داشتن این نکته به خصوص اگر دارای فرزند هستید، بسیار اهمیت دارد.

30- در برابر دیگران او را مورد انتقاد قرار ندهید. اگر حس می کنید همسرتان نیاز به کمی انتقاد سازنده دارد، به هیچ وجه آن را مطرح نکنید مگر خصوصی و با لحنی دوستانه مورد انتقاد قرار گرفتن در جمع، سبب پایین آمدن عزت نفس و جریحه دار شدن احساسات می گردد.

31- از او حمایت کنید. به دیگران اجازه ندهید به همسرتان بی احترامی کنند. حتی نظریه ای کنایه آمیز می تواند آزار دهنده باشد. از او دفاع کنید. نگذارید شخصی، مهم ترین و با ارزش ترین فرد زندگیتان را به زمین بزند.

32- خودتان را دوست بدارید. خیلی وقتها ما به عنوان یک زن، به خاطر سستی خودمان، جلوی شوهرانمان را می گیریم. یاد بگیرید که آنها را آزاد بگذارید. موضوعاتی که شما را نگران می کنند، اغلب حتی آنها را آزار هم نمی دهند. آنچه آنها را اذیت می کند، زمانی است که ما مانع آنها می شویم. به یاد داشته باشید، گرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما وقتی خودتان را دوست نداشته باشید نمی توانید واقعا شخص دیگری را دوست بدارید.

33- هنگام بیماری مراقبش باشید. مردها نازپروردگی را دوست دارند، بخصوص هنگامی که بیمارند. همه چیز را برای او فراهم کنید و سوپ مخصوصی هم برایش بپزید.

34- در چشمان او بنگرید. زمانی که همسرتان با شما صحبت می کند، مستقیم به چشمان او نگاه کنید. نه تنها این کار نشانگر این است که شما به آنچه او می گوید علاقه مندید، بلکه چیزی در نگاه کردن در چشمان او وجود دارد که به شما والایی خواهد داد.

35- عکسهای عروسی تان را قاب کنید. پس از این که مدتی از ازدواجتان گذشت، عکسهای عروسی تان را مخفی نکنید. بلکه آنها را در قاب عکس بگذارید. این کار یادآوری خواهد کرد که چگونه در ابتدا عاشق هم شدید و چقدر این عشق افزایش یافته است.

منبع : روزنامه کیهان




تاریخ : سه شنبه 90/5/25 | 6:38 عصر | نویسنده : اس hnh | نظر

معمولا مردان و زنان تلاش می کنند هرچه بیشتر فردی جذاب باشند و در این راه کارهای زیادی هم انجام می شود از آرایش مو گرفته تا جراحی زیبایی . اما روانشناسان معتقدند پنج عامل زیر در ایجاد جذابیت از بقیه مهم ترند

?ژن CHM: مطالعه‌های اخیر لکوس و دکونیگ سوئیسی نشان داده ما از نظر ژنتیکی قادر به تشخیص بو هستیم. وقتی فردی به شما می‌گوید بوی خوبی می‌دهید در واقع بدنش در حال تجزیه و تحلیل ژن‌های CHM شماست. این گروه از ژن‌ها، مسوول تدارک سیستم ایمنی هم هستند و وقتی قرار است عضوی اهدا شود، پزشکان توجه می‌کنند که ژن‌های CHM گیرنده و دهنده یکی باشد تا عضو پیوندی پس‌زده نشود.

معمولا اعضای یک خانواده ژن‌های CHM مشابهی دارند اما در خارج از خانواده موارد مشابه به سختی پیدا می‌شود. نکته بسیار جالب اینکه افرادی که ژن‌های CHM آنها کاملا متضاد است جذب هم می‌شوند. برای اثبات این قضیه لکوس و دکونیگ تی‌شرت‌های چند مرد را به چند زن دادند تا بو کنند و لباسی را که به نظرشان بوی جذاب‌تری دارد انتخاب کنند. نتایج بررسی‌ها نشان داد زنان لباس‌هایی را انتخاب می‌کنند که متعلق به مردانی است که ژن CHM آنها هیچ شباهتی به ژن‌های CHM آنها ندارد.

2?تناسب: مرد و زن حین انتخاب همدیگر به تناسب‌های بدنی یکدیگر توجه می‌کنند. اکثر ما انسان‌ها تناسب بدنی کاملی نداریم. یک نفر چشمان درشتی دارد، دیگری انگشتان بلند و دیگری پاهای کشیده اما این عدم تناسب گاهی به چشم جنس مخالف زیبا به نظر می‌رسد. رندی تورنهیل، روان‌پزشک آمریکایی به این نتیجه رسیده که زنان هر چند به مردان غیرمتناسب علاقه داشته باشند به ویژه در دوره تخمک‌گذاری مردانی را جذاب می‌دانند که بدنی کاملا متناسب دارند. دلیل آن هم تمایلی ناخودآگاه به داشتن فرزندانی متناسب است.

3?هورمون‌ها: تستوسترون هورمونی مردانه است که باعث به‌وجود آمدن خوی خشن ماست. براساس تحقیقات هر چه میزان این هورمون بالاتر می‌رود میزان خوشبختی در میان زوجین کاهش می‌یابد.
آمار نشان می‌دهد میزان خیانت، خشونت‌های خانگی و طلاق در میان زوجینی که هورمون تستوسترون در جنس مرد بالاتر است، بیشتر دیده می‌شود. به همین دلیل زنان ناخودآگاه بیشتر به مردانی جذب می‌شوند که صورتی نسبتا زنانه دارند.

4 شباهت: شباهت، دلیل دیگر جذب شدن برخی زوجین به هم است. بیشتر مردان به سمت زنانی جذب می‌شوند که نشان یا ردپایی از مادرشان داشته باشند. مدل مو، رنگ چشم، نوع حرف‌زدن، شکلی از رفتار… هر چیزی که در ذهن یک مرد تداعی‌گر مادرش باشد، ممکن است باعث جذب او به یک زن شود.

5?مهربانی: جذاب بودن، تنها به دلیل داشتن یک ویژگی فیزیکی نیست. خلاق بودن، مهربان و باهوش‌بودن از جمله ویژگی‌هایی است که باعث جذب افراد به هم می‌شود. دیوید باس، روان‌شناس آمریکایی 10 سال پیش تحقیقی انجام داد و در آن از 10 هزار زن و مرد با 37 فرهنگ مختلف درخواست کرد معیارهای انتخاب همسر خود را بیان کنند.

تمامی این افراد درصدر فهرست خود مهربانی و بعد از آن ذکاوت را قرار داده بودند. به نظر می‌رسد برای بزرگ کردن فرزندان و زندگی کردن در این دنیای ستمکار، زیبایی روح مهم‌تر از زیبایی جسم است.
هفته نامه سلامت




تاریخ : سه شنبه 90/5/25 | 6:36 عصر | نویسنده : اس hnh | نظر

مرد که گریه نمی کنه. محکم باش. جوابش رو بده. اصلاً دوست ندارم اون تو رو بزنه و تو ساکت باشی و نگاه کنی. مردها قوی و نیرومندن.

اگر دلت می خواد گریه کنی هیچ اشکالی نداره. دختر باید نجیب باشه. اگر هم کسی اذیتت کرد کوتاه بیا و ازش فاصله بگیر. هر وقت دلت گرفت بیا با من حرف بزن.

مردان را چگونه احساساتی کنیم؟

از خواندن جملات فوق به یاد چه چیزی افتادید؟ آیا مشاهده کردید در نوع تربیت خود در رابطه با پسران و دختران از چه روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنیم؟ ملاحظه کردید که از همان کودکی بی احساس بودن و بی اعتنایی به هیجانات و احساسهای درونی را به فرزندان پسرمان و ابراز احساسات و همدلی را به فرزندان دخترمان آموزش میدهیم؟

درست است که نقش زنان و مردان در جامعه با هم تفاوت‌هایی دارد و این مسئله می‌طلبد تا هر جنس مطابق با نقش‌های قابل انتظار رفتار کند، اما پدر و مادرها وظیفه دارند تا فرزندان خود را علاوه بر سودمندی در جامعه، افرادی سلامت و موفق در خانواده تربیت کنند.

لذا آموزش آداب انکار احساسات و کتمان هیجانات نمی‌تواند نتایج خوب و رضایت بخشی را برای یک زندگی سالم و پذیرفتن نقش همسری در برداشته باشد. احساسات جزو لاینفک زندگی هستند اگر چه همیشه در ترازویی با عقل در رقابتند اما نبود آن‌ها رنگ را از زندگی می‌زداید و غصه و غم سلطه پیدا می‌کند.

بنابراین لازمه وجود سلامتی در نوع و سبک زندگی افراد توجه بجا و مناسب به احساسات خود، آگاهی از احساسات دیگران، همدلی با دیگران و تقویت هوش عاطفی است. زن و شوهری که ذهن و رفتار یکدیگر را درک کنند، روابط عاطفی مثبتی هم با یکدیگر برقرار می‌کنند. زن و شوهر در خانواده باید قادر به شناخت و پیش بینی احساسات خود در موقعیت‌های مختلف باشند. افراد زیادی هستند که یا از احساسات مختلف خود آگاهی ندارند و یا ریشه آن‌ها را نمی‌فهمند. این نوع از بی اطلاعی‌ها و آگاهی نداشتن‌ها موجب تنش بسیاری میان زن و شوهر می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد افراد موفق در خانواده‌های سالم و با محبتی زندگی می‌کنند که بار عاطفی مناسبی در میان اعضای آن خانواده حکم فرماست. به اعتقاد کارشناسان نبود عاطفه در میان برخی از خانواده‌ها موجب می‌شود تا اعضای خانواده دچار مشکلات و پیامدهای بسیاری شوند. ترس، اضطراب و نداشتن اعتماد به نفس از جمله ناهنجاری‌هایی است که در خانواده‌های بی عاطفه وجود دارد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زندگی احساسی مردان هم به اندازه زنان پیچیده و غنی است. با اینکه احساسات همیشه از خصوصیات زنانه به شمار می‌رود، اما مردان هم به اندازه زنان احساساتی می‌شوند و تجربیات عاطفی مشابهی را توصیف می‌کنند. تحقیقات دیگری مؤید آن است که به دلیل ارتباط ضعیف دو نیمکره احساس و منطق در مردان، آن‌ها را از دسترسی راحت به احساسات بر حذر می‌دارد. به نظر می‌آید مسئله تربیت و نوع یادگیری‌های احساسی می‌تواند در تقویت این ارتباط مغزی تأثیر گذار بوده و گستره احساسات مردان را نیز به اندازه زنان وسیع گرداند.

لازمه وجود سلامتی در نوع و سبک زندگی افراد توجه بجا و مناسب به احساسات خود، آگاهی از احساسات دیگران، همدلی با دیگران و تقویت هوش عاطفی است. زن و شوهری که ذهن و رفتار یکدیگر را درک کنند، روابط عاطفی مثبتی هم با یکدیگر برقرار می‌کنند

حتماً شنیده‌اید : مردانی که بیش از همه احساساتشان را پنهان می‌کنند احتمالاً حساس‌ترین مردها هستند! این جمله می‌تواند عمق احساسات را در مردان نشان دهد. علی رغم این که سبک فرهنگی جامعه به آنان می‌آموزد که در ابراز احساسات محتاط باشند.

همین مسئله می‌تواند به مسایلی در زندگی زناشویی و روابط مردان با همسرانشان نیز منجر شود. هوش عاطفی و هیجانی یکی از ابزارهای مهم و ضروری در موفقیت روابط میان همسران است. پژوهش‌ها گزارش می‌دهند هرچه این جنبه از هوش افراد در حدود متناسب‌تری قرار داشته باشد، آن‌ها قادرند ارتباطات جذاب‌تر، مسئله گشا تر و با دوامتری را شکل دهند. پایین بودن هوش هیجانی می‌تواند توانایی بازداری هیجانی را در افراد کاهش داده و قدرت مدیریت احساسی را در آن‌ها تضعیف گرداند.

یکی از مؤلفه‌های هوش هیجانی توانایی درک احساسات دیگران و شناخت عواطف افرادی است که در اطراف ما زندگی می‌کنند؛ لذا عدم توانمندی در درک هیجان همسر و یا داشتن تصور ضعیف‌تر، از احساسات همسر می‌تواند بر نوع رفتارها و واکنش‌های میان فردی موثر واقع شود. بخش اول این عبارت می‌تواند به تربیت‌های نادرست و ناکافی برای مردان اشاره داشته باشد و بخش دوم آن از شناخت ناکافی زنان از احساسات مردانه حکایت کند.

لذا هر دو جنس برای داشتن زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر نیاز به اصلاح سبک‌های زندگی و شناخت دقیق‌تر از جنس مخالف دارند. ضمن این که زن و شوهر باید در تقویت احساس دیگری و تبادلات عاطفی یکدیگر نهایت تلاش خود را داشته باشند.
مردان را چگونه احساساتی کنیم؟

یکی از همین اصلاح سبک‌ها شناخت دقیق ویژگی‌های جنسیتی است. چه این که مردان در ابراز محبت به همسرانشان بیشتر از رفتارهای محبت آمیز و ایثار و گذشت و فعالیت‌های محبت آمیز استفاده می‌کنند در حالی که زنان به شنیدن ابراز محبت و اظهار عواطف از سوی همسرشان نیاز دارند. زبان احساسات و عواطف برای زنان به مثابه زبان اول است در حالی که برای مردان به مثابه زبان دوم و زنان عدم ابراز محبت در این شکل را حاکی از بی احساس بودن و بی‌علاقگی مردشان میدانند.

از طرفی برای اکثر زنان واداشتن شـوهـرشـان بـرای ایـنکه احـساسات درونی خود را با آن‌ها در میـان بـگـذارنـد، کـار مشکلی به نظر می‌رسد. اما در این میان موضوعی وجود دارد که اغلب زن‌ها از آن بـی اطـلاع هستند.

مردها می‌خواهند صحبت کنـنـد. اکثر مردان نیاز دارند که با همسرشان درد دل نموده و کمی سبک شوند. اما رمز و راز واداشتن یک مرد جهت بازگو نمودن درونش این است که احساس کند به دلیل آنچه کـه هست مورد پذیرش حقیقی قرار گرفته، نه به دلیـل آنـچه که ممکن است شما دوست دارید باشد.

به علاوه زنان باید روش‌هایی را برای برانگیختن احساسی همسرشان فرا بگیرند از جمله این که :

طبیعت مردان به گونه‌ای طراحی شده است که اصطلاحاً بصری به نظر می‌رسند، بدین جهت بهتر است به هنگام مصاحبت با همسر، برای نشان دادن توجه خود به او و القاء حس پذیرفته شدن و بودن وی، از سوی شما، هراز چند گاهی سر خود را، به نشان تائید گفته‌های وی تکان دهید. عبارت فوق به این معنی نیست که شماهمواره بایستی با هر گفته همسرتان موافقت نمایید و وی را تائید کنید، بلکه بدین معناست که شما فقط از دریچه نگاه و اندیشه او نیز به موضوع توجه و التفات دارید و دیدگاه او را نیز درک می‌کنید.

به مردان قدرت دهید، تا صمیمیت فوران کند. مرد موجودی عاشق قدرت است. مرد از این که قدرتمند باشد حظ می‌کند. در آسمان اوج می‌گیرد و شما را نیز همراه خود بالا می‌برد

در میان زوجین بیان احساسات درونی باید به صـورت متقـابـل انـجام بگیرد. بعد از اینکه وی مسئله‌ای خصوصی را ابراز نمود، به او اجازه دهید بداند که شما جانبدار او هستید و با تجربیاتش تنها نخواهد ماند. مـهـم است که موضوع را از این نقطه نظر بنـگرید: اکنـون زمـان درس دادن بـه او نـیست، بلکه زمـان «ایـجاد دوستی و مودت» است.

فراموش نکنید که زن و مرد برای رشد احساسی و روانی خود به کمک و یاری همسر نیاز دارد؛ لذا در عوض تکیه بر نواقص و نارسایی‌های وجودی او باید با همکاری و مودت او را به سوی تکمیل توانمندی‌ها و رسیدن به رضایت درونی سوق دهند.

به مردان قدرت دهید، تا صمیمیت فوران کند. مرد موجودی عاشق قدرت است. مرد از این که قدرتمند باشد حظ می‌کند. در آسمان اوج می‌گیرد و شما را نیز همراه خود بالا می‌برد.

از اینکه توانا باشد یا احساس توانایی کند لذت می‌برد. تا وقتی که مشغول کشتن این احساس در مردان هستید بدانید که تنها می‌توانید خواب خوشبختی را ببینید.

به مردان فضا بدهید گاهی او را رها کنید تا با خود خلوت کند با دوستان به ورزش برود و به خانواده خود تنها سر بزند. مدام دنبال او نباشد. فضای رها شدن! این چیزی است که مردان گاهی به آن نیاز دارند. اگر به ان‌ها این فضا را هدیه بدهید. ان‌ها نیز به شما عشق می‌ورزند.
بخش خانواده ایرانی تبیان
منابع:
سپیده دانایی
موسسه راه موفقیت
پارسی طب




تاریخ : سه شنبه 90/5/25 | 6:35 عصر | نویسنده : اس hnh | نظر

معمولا مردان و زنان تلاش می کنند هرچه بیشتر فردی جذاب باشند و در این راه کارهای زیادی هم انجام می شود از آرایش مو گرفته تا جراحی زیبایی .

1?ژن CHM: مطالعه‌های اخیر لکوس و دکونیگ سوئیسی نشان داده ما از نظر ژنتیکی قادر به تشخیص بو هستیم. وقتی فردی به شما می‌گوید بوی خوبی می‌دهید در واقع بدنش در حال تجزیه و تحلیل ژن‌های CHM شماست. این گروه از ژن‌ها، مسوول تدارک سیستم ایمنی هم هستند و وقتی قرار است عضوی اهدا شود، پزشکان توجه می‌کنند که ژن‌های CHM گیرنده و دهنده یکی باشد تا عضو پیوندی پس‌زده نشود.

 

معمولا اعضای یک خانواده ژن‌های CHM مشابهی دارند اما در خارج از خانواده موارد مشابه به سختی پیدا می‌شود. نکته بسیار جالب اینکه افرادی که ژن‌های CHM آنها کاملا متضاد است جذب هم می‌شوند. برای اثبات این قضیه لکوس و دکونیگ تی‌شرت‌های چند مرد را به چند زن دادند تا بو کنند و لباسی را که به نظرشان بوی جذاب‌تری دارد انتخاب کنند. نتایج بررسی‌ها نشان داد زنان لباس‌هایی را انتخاب می‌کنند که متعلق به مردانی است که ژن CHM آنها هیچ شباهتی به ژن‌های CHM آنها ندارد.

 

2?تناسب: مرد و زن حین انتخاب همدیگر به تناسب‌های بدنی یکدیگر توجه می‌کنند. اکثر ما انسان‌ها تناسب بدنی کاملی نداریم. یک نفر چشمان درشتی دارد، دیگری انگشتان بلند و دیگری پاهای کشیده اما این عدم تناسب گاهی به چشم جنس مخالف زیبا به نظر می‌رسد. رندی تورنهیل، روان‌پزشک آمریکایی به این نتیجه رسیده که زنان هر چند به مردان غیرمتناسب علاقه داشته باشند به ویژه در دوره تخمک‌گذاری مردانی را جذاب می‌دانند که بدنی کاملا متناسب دارند. دلیل آن هم تمایلی ناخودآگاه به داشتن فرزندانی متناسب است.

3?هورمون‌ها: تستوسترون هورمونی مردانه است که باعث به‌وجود آمدن خوی خشن ماست. براساس تحقیقات هر چه میزان این هورمون بالاتر می‌رود میزان خوشبختی در میان زوجین کاهش می‌یابد.
آمار نشان می‌دهد میزان خیانت، خشونت‌های خانگی و طلاق در میان زوجینی که هورمون تستوسترون در جنس مرد بالاتر است، بیشتر دیده می‌شود. به همین دلیل زنان ناخودآگاه بیشتر به مردانی جذب می‌شوند که صورتی نسبتا زنانه دارند.

 

4 شباهت: شباهت، دلیل دیگر جذب شدن برخی زوجین به هم است. بیشتر مردان به سمت زنانی جذب می‌شوند که نشان یا ردپایی از مادرشان داشته باشند. مدل مو، رنگ چشم، نوع حرف‌زدن، شکلی از رفتار… هر چیزی که در ذهن یک مرد تداعی‌گر مادرش باشد، ممکن است باعث جذب او به یک زن شود.

 

5?مهربانی: جذاب بودن، تنها به دلیل داشتن یک ویژگی فیزیکی نیست. خلاق بودن، مهربان و باهوش‌بودن از جمله ویژگی‌هایی است که باعث جذب افراد به هم می‌شود. دیوید باس، روان‌شناس آمریکایی 10 سال پیش تحقیقی انجام داد و در آن از 10 هزار زن و مرد با 37 فرهنگ مختلف درخواست کرد معیارهای انتخاب همسر خود را بیان کنند.

 

تمامی این افراد درصدر فهرست خود مهربانی و بعد از آن ذکاوت را قرار داده بودند. به نظر می‌رسد برای بزرگ کردن فرزندان و زندگی کردن در این دنیای ستمکار، زیبایی روح مهم‌تر از زیبایی جسم است.



تاریخ : سه شنبه 90/5/25 | 6:33 عصر | نویسنده : اس hnh | نظر

ناف برخی از افراد بیرون‌زده است. در بسیاری، ناف فرورفته است. اگر شما از دسته دوم هستید،‌ بدانید که ناف شما بهشتی دلپذیر برای حدود 60 تا 70 گونه باکتری و قارچ است که خیلی از آن‌ها مخصوص شما هستند.

اگر شما جز افرادی هستید که ناف بیرون‌زده ندارید و در عوض نافی دارید که تورفته است، این خبر شاید خیلی برایتان دلچسب نباشد.
محققین دریافته‌اند که ناف‌های تورفته می‌توانند به طور متوسط خانه 60 تا 100 یا حتی بیشتر گونه باکتری،‌ مخمر و قارچ باشند. این مطالعه نشان می‌دهد که ناف شما می‌تواند بهشتی برای موجودات متنوع باشد!‌

راب دان، از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، توضیح می‌دهد که در ناف افراد عادی، ‌بین 60 تا 70 گونه موجود ریز پیدا شده و با توجه به این که موجودات ساکن ناف شما، ‌لزوما همان موجوداتی نیستند که در ناف دوستتان زندگی می‌کنند، به طور کلی در این مطالعه 1400 گونه از این موجودات در ناف افراد مختلف یافت شده‌اند.
محققین در این مطالعه ناف 391 زن و مرد را از نقاط مختلف، با سن و زمینه اخلاقی و عادات متفاوت بررسی کرده‌اند. در این میان، ‌آن‌ها به مخمرها و قار‌چ‌های جالبی رسیده‌اند.
محققین زیست‌پذیری این گونه‌ها را بررسی کرده و در حال حاضر به دنبال توالی ژنوم آن‌ها هستند. اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که ترکیب موجوداتی که در ناف هر شخص زندگی می‌کنند،‌ برای آن فرد منحصر به فرد است.

البته هنوز نمی‌دانند که چه عامل یا عواملی باعث تفاوت ترکیب گونه‌های موجود در ناف افراد می‌شود. به نظر نمی‌رسد که جنسیت، قومیت، سن یا حتی میزان دوش گرفتن و شستشو بر آن موثر باشد. برخی از این باکتری‌ها در افراد مشابهند، اما باکتری‌های منحصر به فرد از کجا آمده‌اند؟ شاید پاسخ این سوال به داستان زندگی هر فرد برگردد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید برخی از این باکتری‌ها روی پوست سایر نقاط بدن شما هم زندگی می‌کنند. درست است که امروزه مردم به شستشو خیلی اهمیت می‌دهند و نمی‌خواهند هیچ باکتری روی پوستشان باقی بماند،‌ اما در واقع برخی از این باکتری‌ها،‌ خط مقدم دفاعی بدن ما محسوب می‌شوند. آن‌ها اولین سپر پوست ما در برابر آلودگی‌های بیرونی هستند و اگر آن را از روی پوست برداریم، خود را در معرض عفونت‌های پوستی قرار داده‌ایم.

احتمالا پیش از این در مورد گونه‌های متنوع تک‌سلولی‌ها که در روده‌های ما زندگی می‌کنند و خیلی هم برای ما مفید هستند شنیده‌اید.

از سوی دیگر،‌ در مطالعه دیگری،‌ الیزابت آرکای و همکارش کوین تایس از دانشگاه نوتردام به این نتیجه رسیدند که باکتری‌هایی که روی بدن انسان‌ها زندگی می‌کنند، می‌توانند روی رفتار آن ها تاثیرگذار باشد. استروئیدها و سایر مواد شیمیایی طبیعی که باعث بوی زیر بغل انسان‌ها می‌شوند را در نظر بگیرید. همه این مواد محصول متابولیسم باکتری‌ها هستند و می‌توانند روی تعاملی که ما با دیگران داریم اثر بگذارند.
برای مثال متابولیسم تستوسترون توسط باکتری‌های کورینه، بویی شبیه به بوی ادرار تولید می‌کند، در حالی که باکتری‌های که عرق را متابولیزه می‌کنند،‌ بویی شبیه به بوی پیاز تولید می‌کنند. در مجموع، باکتری‌های زیر بغل هر فرد،‌ بویی را تولید می‌کنند که به آن فرد مربوط است و حتی دیگران از روی آن بو، می‌توانند وی را تشخیص دهند. مادران تنها از بوی عرق نوزادان،‌ می‌توانند بدون هیچ مشکلی فرزند خود را پیدا کنند.
با این همه، باکتری‌ها هنوز برای ما شناخته‌شده نیستند. دان می‌گوید: «آن‌ها از مادر، ‌فرزند، همسر و حتی حیوانات خانگی ما به ما نزدیک‌تر هستند. شما در لایه‌ای از یک زندگی ناشناخته زندگی می‌کنید. این لایه به نفع شما و البته به ضرر شما کارهایی را انجام می‌دهد. فکر نمی‌کنید که باید در مورد لایه زنده‌ای که روی شما زندگی می‌کند بیشتر بدانید؟»




تاریخ : سه شنبه 90/5/25 | 6:31 عصر | نویسنده : اس hnh | نظر

  • پرشین گراف
  • آسان دی ال
  • اس ام اس دون
  • پرشین تم
  • جدیدترین کدهای جاوا